23
nagrań z webinarów
3000
uczestników
szkoleń
ekspertów
26
ponad
Zapraszamy do zapoznania się z wystąpieniami doświadczonych praktyków z branży prawnej, RODO i compliance.
Zapraszamy do posłuchania podcastu z Kasią Abramowicz i Dobrosławą Gogłozą, pomysłodawczynią i założycielką Doing Good, dyrektorką zarządzająca w Pomagam.pl oraz założycielką i wieloletnią dyrektorką Otwartych Klatek.
NOWY
Mediacja w sporach związanych z ochroną sygnalistów
Tomasz Wolny-Dunst Ewelina Stankiewicz-Łątkowska
Kancelaria Hauslag W-D | G w Gdyni
NOWY
Ustawa o sygnalistach. Jak prawidłowo przygotować i wdrożyć dokumentację dotyczącą zgłaszania naruszeń?
Jan Hasik
Grzegorz Półtorak
GÓRALSKI & GOSS Spółka Partnerska Adwokatów
NOWY
Sygnaliści - ostatnia prosta. Sprawdź z checklistą czy Twoja firma jest gotowa na wejście w życie ustawy.
dr Monika Wieczorek
Radczyni prawna, Wieczorek Kancelaria Radcowska
NOWY
Szkolenie o sygnalistach jak netfliksowy serial? Jak skutecznie spełnić obowiązek przeszkolenia pracowników.
Grzegorz Primus i Rafał Wyszomirski z PowerGam
PowerGam.com
NOWY
Konsekwencje prawne dla sygnalistów zgłaszających fałszywe naruszenia prawa
Szuszczyński Kamińska Kancelaria Prawa Pracy
Mec. Sylwią Jaworska i dr Jakub Gołaś
NOWY
Zgłoszenia od sygnalistów. Jak prowadzić wewnętrzne postępowania wyjaśniające?
Tomasz Igor Januszewski, Wojciech Pirecki
Fundacja Antykorupcyjna EDUKOR
NOWY
Zgłaszanie naruszeń a przeciwdziałanie mobbingowi
Katarzyna Wróblewicz
Prezeska Polskiego Instytutu Etyki
Idzie nowe, czyli wdrożenie ustawy o sygnalistach w firmach 50+. Jak się do tego zabrać?
Katarzyna Zalewska
Kancelaria Adwokacka Adwokat Katarzyna Zalewska
NOWY
Podsumowanie projektu ustawy o sygnalistach.Z jakimi obowiązkami muszą liczyć się pracodawcy?
radczyni prawna, Wieczorek Kancelaria Radcowska
Monika Wieczorek
NOWY
Piotr Welenc
Partner BW ADVISORY
System zgłaszania nieprawidłowości chroniący najwyższe kierownictwo
Podstawowe ryzyka związane z sygnalistami. Jak prawidłowo się przed nimi zabezpieczyć?
Radca prawny, partner i dyrektor HR Kancelarii Filipiak Babicz Legal
Marzena Rosler-Borakiewicz
Sygnaliści a wymagania wynikające z RODO
Lider zespołu ds. ochrony danych LexDigital, Inspektor Ochrony Danych
Katarzyna Ellerik
Aneta Sieradzka
Ekspertka z zakresu compliance, właścicielka
kancelarii Sieradzka&Partners
Odebrałem zgłoszenie od sygnalisty. Co dalej?
Szczególne rodzaje zgłoszeń. Niebezpieczeństwo dla organizacji?
Starsze Prawniczki w Dziale Prawa dla Biznesu w Kancelarii Kopeć Zaborowski
Justyna Bartnik,
Justyna Nawrot
Zakończenie postępowania w sprawie zgłoszenia nieprawidłowości
Radczyni prawna, Wieczorek Kancelaria Radcowska
Monika Wieczorek
Katarzyna Świergosz
Compliance & Internal Audit Manager
w AQUANET S.A.
Whistleblowing od kuchni. Jak wprowadziliśmy nowe prawo w spółce zatrudniającej 900 pracowników
AML a sygnaliści. Jak przygotować organizację na zmiany?
Kancelaria Graś i Wspólnicy
Mateusz Grosicki,
Paweł Kaczmarek
Ochrona sygnalistów. Kiedy sygnalista NIE JEST chroniony?
Kancelaria Adwokacka Adwokat Katarzyna Zalewska
Katarzyna Zalewska
Katarzyna Wróblewicz
Prezeska Polskiego Instytutu Etyki
Zgłaszanie naruszeń przez sygnalistów a standardy etyczne
Hubert Sommerrey
Radca prawny, Partner Zarządzający w Sommerrey & Partner
Rola sygnalistów w ochronie podmiotów zbiorowych
Anna Łuc-Seweryn, Magdalena Olender
Kancelaria Radców Prawnych
Łuc-Seweryn, Olender s.c.
5 symptomów, które wskazują, że wdrożona procedura się nie sprawdza. Co zrobić aby ich uniknąć.
CZĘŚĆ PRAKTYCZNA
Prezentacja systemu do przyjmowania zgłoszeń od sygnalistów
Katarzyna Abramowicz
Radca prawny, CEO Sygnanet.pl
Sygnaliści - ostatnia prosta. Sprawdź z checklistą czy Twoja firma jest gotowa na wejście w życie ustawy.
Ustawa o ochronie sygnalistów wchodzi w życie już 25 września. Podczas tego webinaru przejdziemy krok po kroku przez wszystkie aspekty prawidłowego wdrożenia ustawowych obowiązków. Podczas webinaru poznasz checklistę wdrożeniową i dowiesz się:
- od czego zacząć wdrożenie,
- jak nie przegapić kluczowych terminów,
- z jakich elementów składa się skuteczna i bezpieczna procedura zgłoszeń wewnętrznych,
- co wziąć pod uwagę wybierając sposoby zgłaszania kanałem wewnętrznym,
- jak rozdzielić role i kogo zaangażować do przyjmowania i rozpoznawania zgłoszeń,
- jak przeprowadzić konsultacje ze związkami zawodowymi i przedstawicielami pracowników,
- na co zwrócić uwagę organizując szkolenia,
- jak przeprowadzić komunikację procedury i mechanizmów whistleblowing.
dr Monika Wieczorek, radczyni prawna, Wieczorek Kancelaria Radcowska poznaj prelegenta ->
Ustawa o sygnalistach. Jak prawidłowo przygotować i wdrożyć dokumentację dotyczącą zgłaszania naruszeń?
Agenda:
1. Omówienie kluczowych aspektów ustawy o sygnalistach oraz praktyczne wskazówki dotyczące przygotowania i wdrożenia dokumentacji dotyczącej zgłaszania naruszeń
2. Dokumentacja dotycząca zgłaszania naruszeń
- Polityka zgłaszania naruszeń/procedura wewnętrzna w organizacji
- Ważne dokumenty uzupełniające procedurę
- Zrozumiałe i łatwo dostępne informacje na temat dokonywania zgłoszeń zewnętrznych do Rzecznika Praw Obywatelskich albo organów publicznych
3. Kroki wdrożeniowe:- Analiza potrzeb organizacji- Opracowanie procedur- Szkolenia dla pracowników
4. Jak zapewnić przejrzystość i dostępność procedur oraz poufność zgłoszeń
5. Jak monitorować skuteczność wprowadzonych procedur
Jan Hasik, Partner, Head of Life Science Practice
Grzegorz Półtorak, Associate
Mediacja w sporach związanych z ochroną sygnalistów
Webinar skupia się na roli mediacji w rozwiązywaniu sporów związanych z ochroną sygnalistów, w tym na praktycznych aspektach dochodzenia roszczeń, odszkodowań i zadośćuczynień. Przedstawimy strategie i techniki mediacyjne, które mogą być stosowane w konfliktach między sygnalistami a pracodawcami, z uwzględnieniem specyfiki przepisów ustawy o ochronie sygnalistów.
Agenda:
1. Wprowadzenie do mediacji w kontekście ochrony sygnalistów
· Definicja i cel mediacji
· Korzyści mediacji w porównaniu z tradycyjnym postępowaniem sądowym
2. Podstawy prawne ochrony sygnalistów
· Przegląd przepisów ustawy o ochronie sygnalistów dotyczących roszczeń, odszkodowań i zadośćuczynień
· Prawa sygnalistów i obowiązki pracodawców
3. Rola mediatora w sporach związanych z ochroną sygnalistów
· Jak mediator może pomóc w rozwiązaniu konfliktu między sygnalistą a pracodawcą
· Kluczowe techniki mediacyjne
4. Proces mediacji w praktyce· Krok po kroku: od zgłoszenia sporu do zawarcia ugody· Przykładowe scenariusze mediacyjne w kontekście ochrony sygnalistów
5. Zasady etyczne w mediacji
· Etyka mediatora w kontekście ochrony sygnalistów
· Jak zapewnić neutralność i bezstronność mediatora
Tomasz Wolny-Dunst (Współzałożyciel i współwłaściciel Kancelarii Hauslag W-D | G w Gdyni) poznaj prelegenta ->
Ewelina Stankiewicz-Łątkowska (Aplikantka radcowska w Kancelaria Hauslag W-D | G w Gdyni)
Zgłoszenia od sygnalistów. Jak prowadzić wewnętrzne postępowania wyjaśniające?
Podczas spotkania omówiliśmy kluczowe aspekty śledztw wewnętrznych, kładąc nacisk na wykorzystanie doświadczeń branżowych w zwalczaniu korupcji. Webinar kierujemy do oficerów ds. zgodności, prawników oraz wszystkich osób zaangażowanych w wewnętrzne śledztwa i działania antykorupcyjne.
Agenda:
1. Zagadnienia wstępne - uwagi ogólne
2. Podstawy wszczęcia śledztwa wewnętrznego (przesłanki pozytywne i negatywne)
3. Procedura prowadzenia śledztwa z podziałem na etapy (wykorzystanie doświadczeń branżowych)
4. Podmioty prowadzące postępowanie
5. Sposoby dokonywania oceny informacji od sygnalistów
6. Sposoby dokonywania oceny osoby zgłaszającej (sygnalisty) - wskazówki praktyczne. Wykorzystanie doświadczeń branżowych
7. Postępowanie sprawdzające
8. Plan postępowania
9. Dokumentowanie czynności.
Tomasz Igor Januszewski, Fundacja Antykorupcyjna EDUKOR
Wojciech Pirecki, Fundacja Antykorupcyjna EDUKOR
Konsekwencje prawne dla sygnalistów zgłaszających fałszywe naruszenia prawa
Spotkanie jest dedykowane prawnikom, menedżerom HR, pracownikom działów compliance oraz wszystkim, którzy są zaangażowani w mechanizmy zgłaszania naruszeń w swoich organizacjach i chcą zrozumieć pełny zakres odpowiedzialności oraz metod ochrony przed fałszywymi zgłoszeniami.
Mec. Sylwia Jaworska i dr Jakub Gołaś z Szuszczyński Kamińska Kancelaria Prawa Pracy opowiedzą m.in. o:
-Znaczeniu zgłaszania naruszeń i roli sygnalistów w praworządności
-Wymaganiach prawnych dla uznania osoby za sygnalistę
-Konsekwencjach zgłaszania fałszywych naruszeń
-Etycznych i społecznych aspektach fałszywych zgłoszeń
-Wpływie fałszywych zgłoszeń na rzeczywistych sygnalistów i organizacje.
-Najlepszych praktykach dotyczących tego, jak uniknąć fałszywych zgłoszeń.
Sylwia Jaworska , Radca prawny, Szuszczyński Kamińska Kancelaria Prawa Pracy poznaj prelegenta ->
Jakub Gołaś , Doktor nauk prawnych, Szuszczyński Kamińska Kancelaria Prawa Pracy poznaj prelegenta ->
Szkolenie o sygnalistach jak netfliksowy serial? Jak skutecznie spełnić obowiązek przeszkolenia pracowników.
Porozmawiajmy o tym, jak zaprojektować i zaimplementować obowiązkowe szkolenia dla pracowników, które są innowacyjne, skuteczne i angażujące. Wprowadzimy Was w świat filmowej metodologii nauczania, prezentując jak emocje i serialowe zadania mogą zwiększyć zapamiętywanie materiału, a nawet zmienić postawy. Opowiemy o tym jak trend oglądania seriali możemy wykorzystać w biznesie, jak może to pozytywnie wpłynąć na proces nauczania w nowoczesnych organizacjach. Ten webinar jest przeznaczony dla profesjonalistów HR, compliance oficerów, menedżerów oraz wszystkich zainteresowanych skutecznymi metodami edukacji i rozwoju w miejscu pracy.
Grzegorz Primus, Producent filmowy oraz CEO Great Interactive i PowerGam.com poznaj prelegenta ->
Rafał Wyszomirski, COO - Dyrektor operacyjny w Great Interactive poznaj prelegenta ->
Podsumowanie projektu ustawy o sygnalistach.Z jakimi obowiązkami muszą liczyć się pracodawcy?
Zapraszamy Państwa do obejrzenia nagrania z webinaru "Podsumowanie projektu ustawy o sygnalistach. Z jakimi obowiązkami muszą liczyć się pracodawcy?" (12.04.2024). Stanowi ono podsumowanie wszystkich informacji, przygotowane przez doświadczonego praktyka w temacie whistleblowing, które powinien uzyskać każdy pracodawca, zespół prawny, HR czy compliance oraz inne osoby objęte obowiązkiem wdrożenia nowych przepisów.
dr Monika Wieczorek, radczyni prawna, Wieczorek Kancelaria Radcowska poznaj prelegenta ->
Zarząd czy odbiorca zgłoszeń?
Wyjaśniamy, kto stoi na pierwszej linii odpowiedzialności za nieprawidłowe zarządzanie mechanizmami whistleblowing
dr Monika Wieczorek, radczyni prawna, Wieczorek Kancelaria Radcowska poznaj prelegenta ->
Sygnaliści last minute
Celem webinaru jest przybliżenie uczestnikom jakie skuteczne działania można podjąć mając niewiele czasu, które pozwolą wykazać zgodności z przepisami. Uczestnicy dowiedzą się także, czego nie robić i nie inwestować czasu oraz pieniędzy w działania z góry skazane na porażkę na poziomie organizacyjno-prawnym.
mec. Aneta Sieradzka - Ekspertka z zakresu compliance, właścicielka kancelarii Sieradzka&Partners poznaj prelegenta ->
Zgłaszanie naruszeń a przeciwdziałanie mobbingowi
Projekt ustawy o ochronie osób zgłaszających naruszenia prawa mówi, że pracodawca może dodatkowo ustanowić zgłaszanie naruszeń dotyczących obowiązujących w organizacji regulacji wewnętrznych lub standardów etycznych. Dlatego podczas tego spotkania podejmiemy temat, który bardzo często pojawia się podczas rozmów dotyczących rozszerzenia katalogu naruszeń. Porozmawiamy o mobbingu.
Katarzyna Wróblewicz Prezeska Polskiego Instytutu Etyki poznaj prelegenta ->
Idzie nowe, czyli wdrożenie ustawy o sygnalistach w firmach 50+. Jak się do tego zabrać?
Przedsiębiorstwa zatrudniające lub współpracujące z ponad 50 pracownikami stanowią wyzwanie dla organizacji przyjmowania zgłoszeń. W ich ramach funkcjonują często złożone struktury, które utrudniają przepływ informacji pomiędzy kadrą zarządzającą a pracownikami. Informacje, którymi chcieliby podzielić się sygnaliści mogą nie trafiać do osób mających wpływ na sytuację w przedsiębiorstwie. Dlatego tak istotne jest opracowanie sprawnego systemu zgłaszania oraz rozpatrywania zgłoszeń w takich przedsiębiorstwach, aby wszelkie błędy były poprawiane w ramach wewnętrznej struktury firmy.
Katarzyna Zalewska, Kancelaria Adwokacka Adwokat Katarzyna Zalewska poznaj prelegenta ->
Podstawowe ryzyka związane z sygnalistami. Jak prawidłowo się przed nimi zabezpieczyć?
Ryzyka, które mogą zaktualizować się na etapie wdrażania wewnętrznego systemu do zgłaszania nieprawidłowości, ryzka na etapie prowadzenia postępowania wyjaśniającego w związku z dokonanym przez sygnalistę zgłoszeniem, zarządzania tymi ryzykami.
Marzena Rosler-Borakiewicz, Radca prawny, partner i dyrektor HR Kancelarii Filipiak Babicz Legal
Sygnaliści a wymagania wynikające z RODO
Wymagane działania, które należy podjąć w związku z planowaniem procesu obsługi naruszeń m.in.:
- Jak zagwarantować bezpieczeństwo kanałów zgłoszeń (czy wiele kanałów jest dobrym pomysłem?)
- Wobec kogo spełniamy obowiązek informacyjny?
- Jaką wybieramy podstawę prawną?
- Jak przeprowadzić analizę ryzyka prywatności?
- Czy IOD może zajmować się procesem obsługi zgłoszeń naruszeń?
Katarzyna Ellerik, Lider zespołu ds. ochrony danych LexDigital, Inspektor Ochrony Danych, audytor i szkoleniowiec poznaj prelegenta ->
Odebrałem zgłoszenie od sygnalisty. Co dalej?
Przyjmowanie i selekcja zgłoszeń dotyczących nieprawidłowości; wsparcie w ocenie zgłaszanych nieprawidłowości; prowadzenie postępowań wyjaśniających lub wsparcie dedykowanego zespołu wewnętrznego w tym zakresie; kiedy korzystać z pomocy kancelarii zewnętrznej; jak zminimalizować ryzyko oraz jak kształtuje się odpowiedzialność prawna za brak lub wadliwe wdrożenia?
Aneta Sieradzka, Ekspertka z zakresu compliance, właścicielka kancelarii Sieradzka&Partners
Szczególne rodzaje zgłoszeń. Niebezpieczeństwo dla organizacji?
Wybrane rodzaje zgłoszeń, jakie mogą wpłynąć do organizacji ze strony sygnalistów, z uwzględnieniem praktycznych przykładów; niebezpieczeństwa i ryzyka, jakie wiążą się z dokonaniem właściwej weryfikacji zgłoszenia i podjęciem działań następczych; rekomendacje w zakresie środków naprawczych, jakie organizacja powinna podjąć w wyniku wykrytych nieprawidłowości.
Justyna Bartniki, Starsza Prawniczka w Dziale Prawa dla Biznesu w Kancelarii Kopeć Zaborowski poznaj prelegenta->
Justyna Nawrot, Starsza Prawniczka w Dziale Prawa dla Biznesu w Kancelarii Kopeć Zaborowski poznaj prelegenta->
Zakończenie postępowania w sprawie zgłoszenia nieprawidłowości
Kto podejmuje decyzję o zakończeniu postępowania? Kiedy należy zakończyć postępowanie? Co powinien zawierać raport z przeprowadzonego postępowania i do kogo powinien być skierowany? Kto może mieć wgląd do raportu z postępowania? Rekomendacje, działania naprawcze i monitorowanie ich wykonania – na co zwrócić uwagę?
Monika Wieczorek, Radca prawny, Kancelaria Radcowska Wieczorek poznaj prelegenta ->
Whistleblowing od kuchni. Jak wprowadziliśmy nowe prawo w spółce zatrudniającej 900 pracowników
Jak przygotować się do wdrożenia nowych przepisów w dużej firmie? Jaki wybrać model rozpatrywania zgłoszeń? Za i przeciw przyjmowania anonimowych zgłoszeń, rozszerzenie katalogu naruszeń o prawa pracownicze, regulacje wewnętrzne i standardy etyki.
Katarzyna Świergosz - Compliance & Internal Audit Manager w AQUANET S.A. poznaj prelegenta ->
AML a sygnaliści. Jak przygotować organizację na zmiany?
Wyzwania związane z AML/CFT. Katalog instytucji obowiązanych i naruszenia będące przedmiotem zgłoszeń. Jakimi założeniami należy się kierować przy opracowaniu procedur zgłoszenia nieprawidłowości? Anonimowość sygnalisty, ochrona sygnalistów w ramach AML/CFT, zakres podmiotów uprawnionych do zgłoszenia nieprawidłowości.
adw. Mateusz Grosicki (Kancelaria Graś i Wspólnicy)
apl. adw. Paweł Kaczmarek (Kancelaria Graś i Wspólnicy)
Ochrona sygnalistów. Kiedy sygnalista NIE JEST chroniony?
Czy wszystkie działania sygnalisty podlegają ochronie? Kiedy sygnalista nie jest chroniony? Czy sygnaliście grożą konsekwencje prawne, w przypadku dokonania bezpodstawnego zgłoszenia?
Katarzyna Zalewska, Radca prawny/Kancelaria Radcy Prawnego Katarzyna Zalewska poznaj prelegenta ->
Zgłaszanie naruszeń przez sygnalistów a standardy etyczne
Na kwestię zgłaszania naruszeń i ochrony sygnalistów spojrzymy pod kątem etyki. Porozmawiamy jak etycznie wdrożyć procedurę zgłoszeń wewnętrznych, a także oczywiście o możliwości rozszerzenia przedmiotu zgłoszeń o standardy etyczne.Dotkniemy też obszaru poszanowania godności człowieka w miejscu pracy w aspekcie katalogu zakazanych działań odwetowych, ale też przedmiotu zgłoszeń. Zastanowimy się jaki te aspekty mają wpływ na wartości firmowe i ich postrzeganie przez pracowników.
Katarzyna Wróblewicz Prezeska Polskiego Instytutu Etyki poznaj prelegenta ->
Rola sygnalistów w ochronie podmiotów zbiorowych
Hubert Sommerrey - Radca prawny, Partner Zarządzający w Sommerrey & Partner poznaj prelegenta ->
Agenda webinaru:
System zgłaszania nieprawidłowości chroniący najwyższe kierownictwo
Piotr Welenc (Partner BW ADVISORY Sp. z o.o.) poznaj prelegenta ->
Opowiemy o tym, jak system zarzadzania zgłoszeniami o nieprawidłowościach pomoże wzmacniać kulturę zarządzania, chroniąc samych zarządzających przed konsekwencjami prawnymi i reputacyjnymi nowych wymagań, jakie stawia przed nami prawo Unii Europejskiej.
5 symptomów, które wskazują, że wdrożona procedura się nie sprawdza. Co zrobić aby ich uniknąć.
Omówienie 5 symptomów wskazujących, że wdrożona procedura się nie sprawdza:
1. Brak zgłoszeń w ogóle.
2. Jest wiele zgłoszeń, ale w wyniku tych zgłoszeń nigdy nie stwierdzono naruszenia.
3. Pracownicy nie mają wiedzy jak dokonać zgłoszeń – w jaki sposób, do kogo, gdzie.
4. Po rozpatrzeniu zgłoszenia i stwierdzeniu naruszenia nic się nie zmienia – brak działań naprawczych.
5. Wszystkie zgłoszenia są załatwiane w dokładnie taki sam sposób – wg jednego schematu (co oznacza brak indywidulanego podejścia i rozpatrywania).
R. pr. Anna Łuc-Seweryn (Kancelaria Radców Prawnych Łuc-Seweryn, Olender s.c.) poznaj prelegenta ->
R. pr. Magdalena Olender (Kancelaria Radców Prawnych Łuc-Seweryn, Olender s.c.) poznaj prelegenta ->
Część praktyczna - jak ułatwić proces przyjmowania zgłoszeń od sygnalistów dzięki dedykowanemu narzędziu do ich obsługi.
Korzystając z dedykowanego narzędzia do obsługi sygnalistów wiele z nowych obowiązków możesz zautomatyzować, zabezpieczyć i uporządkować m.in:
R. pr. Katarzyna Abramowicz poznaj prelegenta ->
Prelegenci
Tomasz Wolny-Dunst
Radca prawny wpisany na listę radców prawnych prowadzoną przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Gdańsku oraz mediator wpisany na listę mediatorów sądowych przy Prezesie Sądu Okręgowego w Gdańsku.
Aktywnie działa w Samorządzie Radcowskim (jako członek Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Gdańsku oraz Krajowej Rady Radców Prawnych w Warszawie, a także Przewodniczący komisji do spraw edukacji prawnej i pro bono).
Współzałożyciel i współwłaściciel Kancelarii Hauslag W-D | G w Gdyni.
Ewelina Stankiewicz-Łątkowska
Specjalizuje się w prawie rodzinnym, prawie spółek handlowych oraz prawie upadłościowym. W ramach swojej pracy, skupia się na świadczeniu pomocy prawnej klientom, w tym w zakresie postępowań rozwodowych, podziałów majątkowych, jak również w sprawach związanych prowadzeniem postępowań upadłościowych.
Aplikantka radcowska w Kancelaria Hauslag W-D | G w Gdyni
Sylwia Jaworska
Specjalizuje się w indywidualnym oraz zbiorowym prawie pracy, doradzając polskim i zagranicznym przedsiębiorcom w ich bieżącej działalności. Wspiera pracodawców w sprawach dotyczących nierównego traktowania, dyskryminacji w zatrudnieniu oraz mobbingu, a także wszelkich innych przejawów zachowań niepożądanych w miejscu pracy - będących również przedmiotem zgłoszeń sygnalistów. Prowadzi szkolenia oraz seminaria w ww. zakresie, a także pomaga w przygotowaniu odpowiednich regulacji i wdrożeniu ich w zakładzie pracy. Zajmuje się także zagadnieniami związanymi z pracą zdalną. Reprezentuje Klientów w wewnętrznych postępowaniach wyjaśniających, a także w procesach sądowych oraz w postępowaniach przeciwko ZUS.
Prelegentka podczas licznych szkoleń i warsztatów z szeroko rozumianego prawa HR, a także autorka publikacji związanych z tą tematyką. Stała wykładowczyni w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce.
Radca prawny, Szuszczyński Kamińska Kancelaria Prawa Pracy
Jakub Gołaś
W swojej pracy zawodowej łączy akademicką teorię z realiami i potrzebami praktyki. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywał współpracując z licznymi poznańskimi kancelariami prawnymi świadczącymi kompleksowe usługi prawne na rzecz osób fizycznych i przedsiębiorców. Specjalista w obszarze indywidualnego i zbiorowego prawa pracy. Wspiera Klientów w szczególności w kwestiach związanych z pozycją prawną organizacji związkowych, dialogiem społecznym w zakładzie pracy, sporami zbiorowymi, nietypowymi formami zatrudnienia oraz przy kształtowaniu, wprowadzaniu oraz obsłudze wewnętrznych procedur dokonywania zgłoszeń naruszenia prawa przez sygnalistów.
Wykładowca z wieloletnim doświadczeniem. Poza współpracą z Kancelarią Szuszczyński Kamińska Kancelaria Prawa pracy, jest również adiunktem w Zakładzie Prawa Pracy i Prawa Socjalnego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Opiekun merytoryczny Sekcji Prawa Pracy Kliniki Prawa Wydziału Prawa i Administracji UAM. Członek Europejskiej Grupy Roboczej ds. Prawa Pracy.
Doktor nauk prawnych, Szuszczyński Kamińska Kancelaria Prawa Pracy
Grzegorz Primus
Przedsiębiorca z branży IT i producent filmowy. Od 2012 roku prowadzi spółkę Great Interactive specjalizującą się we wdrażaniu platform gamifikacyjnych do dużych korporacji. Przez ten okres wraz z zespołem przeprowadził ponad 100 udanych projektów zwiększających zaangażowanie pracowników polskich i zagranicznych korporacji, a od 2021 roku walczy z nudą w e-learningach budując największy na świecie katalog fabularnych szkoleń online - PowerGam.
Producent filmowy oraz CEO Great Interactive i PowerGam.com
Rafał Wyszomirski
Rafał to zbiór multibranżowych doświadczeń. Trener, projekt menadżer, zarządzający, scenarzysta, producent filmowy. Pracował w sektorze telekomunikacyjnym, bankowym, medialno-telekomunikacyjnym, marketingowym, IT i branży filmowej. Ścieżka zawodowa i pasja doprowadziła go do miejsca, gdzie od trzech lat z powodzeniem realizuje produkcje fabularne i dokumentalne. Uczestniczy w każdym etapie realizacji produkcji filmowej (preprodukcja, produkcja, postprodukcja). Dekada realizacji zadań kreatywnych pozwala mu rozwijać kompetencje storytellingowe, projektowanie treatmentów i idei scenariuszowych. Wierzy, że kino jako medium ma moc sprawczą.
COO - Dyrektor operacyjny w Great Interactive
Katarzyna Ellerik
Swoje bogate doświadczenie zawodowe zdobywała koordynując projekty z zakresu ochrony danych osobowych, bezpieczeństwa informacji oraz analizy ryzyka w organizacjach sektora publicznego oraz biznesu. Pełni funkcję Inspektora Ochrony Danych m.in. w takich organizacjach jak APART, Przelewy24 czy Netguru.
Lider zespołu ds. ochrony danych LexDigital, Inspektor Ochrony Danych, audytor i szkoleniowiec.
Aneta Sieradzka
Właścicielka butikowej kancelarii Sieradzka&Partners, specjalizującej się w obsłudze prawnej przedsiębiorców oraz sektora publicznego. Ekspertka z zakresu compliance, nowych technologii oraz ochrony danych osobowych. Wykładowca akademicki. Autorka licznych szkoleń i wdrożeń, przeszkoliła tysiące pracowników. Posiada bogate doświadczenie (w tym międzynarodowe) w obsłudze spółek (w tym spółek kapitałowych) oraz organizacji publicznych na każdym szczeblu. Autorka blisko 50. publikacji naukowych. Finalistka konkursu Dziennika Gazety Prawnej, Rising Stars – Prawnicy Liderzy Jutra- typującego 30 najbardziej obiecujących prawników młodego pokolenia.
Ekspertka z zakresu compliance, właścicielka kancelarii Sieradzka&Partners
R. pr. Justyna Bartnik
Specjalizuje się w prawie handlowym oraz gospodarczym. W obszarze jej praktyki pozostaje także obsługa transakcji zbycia udziałów oraz projekty due diligence. Analizuje różnego rodzaju umowy gospodarcze i doradza w kwestiach związanych z ich wykonywaniem. Posiada też ogromne doświadczenie z zakresu indywidualnego prawa pracy, w tym w szczególności uzyskiwania zezwoleń na pracę.
Ma ponad 10 – letnie doświadczenie w obsłudze małych i średnich podmiotów gospodarczych, również spółek z kapitałem zagranicznym. Doradza inwestorom nie tylko na etapie rozpoczęcia działalności gospodarczej w Polsce, ale także wspiera ich w dalszej obsłudze korporacyjnej. Jej szeroka wiedza i wszechstronne doświadczenie pozwala spojrzeć wielowymiarowo na sytuację klienta i doradzić optymalne dla niego rozwiązania.
Starszy Prawnik w Dziale Prawa dla Biznesu Kancelarii Kopeć Zaborowski
R.pr. Justyna Nawrot
Posiada szeroką wiedzę w zakresie prawa cywilnego i gospodarczego, w tym w szczególności w obsłudze transakcji M&A. W obszarze jej praktyki znajduje się również obsługa transakcji przeniesienia/zbycia aktywów (asset deal), jak i transakcji zbycia udziałów/akcji (share deal) oraz obsługa procesów sprzedaży/nabycia przedsiębiorstw lub zorganizowanej części przedsiębiorstwa (ZCP).
W codziennej pracy świadczy bieżące doradztwo korporacyjne w zakresie prawa spółek oraz prawa handlowego, w tym w szczególności „corporate governance”. Nadzoruje projekty due diligence oraz doradza w procesach restrukturyzacji spółek obejmujących połączenia, podziały i przekształcenia. Z powodzeniem reprezentuje klientów w sporach przed sądami powszechnymi oraz administracyjnymi. Posiada też ogromne doświadczenie w sporządzaniu i opiniowaniu umów prawno-autorskich, w tym umów o przeniesienie majątkowych praw autorskich i umów licencyjnych.
Starszy Prawnik w Dziale Prawa dla Biznesu w Kancelarii Kopeć Zaborowski
Monika Wieczorek
Specjalizuje się w prawie pracy i ochronie danych osobowych. Członek wewnętrznych komisji wyjaśniających w polskich i globalnych organizacjach badających występowanie nieprawidłowości. Ma bogate doświadczenie zawodowe w obszarze prowadzenia szkoleń, w tym w zakresie etyki w biznesie oraz przygotowaniu członków wewnętrznych komisji wyjaśniających w sprawach mobbingu, dyskryminacji i innych naruszeń prawa. Opracowuje mechanizmy zgłaszania nieprawidłowości, polityki przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji oraz kodeksy etyczne. Doradza zarządom, działom HR i compliance w zakresie budowania skutecznych mechanizmów zgłaszania i rozpoznawania nieprawidłowości, przeciwdziałania zachowaniom niepożądanym, mobbingowi i dyskryminacji, zarządzania różnorodnością oraz ochrony prywatności i innych dóbr osobistych w zatrudnieniu. Pełni funkcję whistleblowing officer. Wykładowca akademicki. Współautorka i współredaktorka licznych publikacji, m.in. Ochrona sygnalistów. Praktyczny poradnik z wzorami dla sektora publicznego i prywatnego (Wydawnictwo C.H. Beck, 2021).
dr Monika Wieczorek, radczyni prawna, Wieczorek Kancelaria Radcowska
Katarzyna Świergosz
Prawnik, Compliance Officer (ACO) i Whistleblowing Officer (AWBO). Aktualnie buduje zespół compliance w AQUANET S.A. Opracowuje i wdraża polityki compliance w tym m.in. system dla sygnalistów. Nadzoruje kontrole i prowadzi audyty wewnętrze pod kątem zgodności z prawem, regulacji wewnętrznych oraz Kodeksu Etyki. Bada skuteczność i efektywność działań podejmowanych w organizacji celem realizacji strategii Spółki. Współuczestniczy w określaniu zasad zarządzania ryzykiem w Spółce.
Przez blisko 18 lat pełniła funkcję Dyrektora w AQUANET S.A., gdzie zarządzała takimi obszarami jak HR, zamówienia publiczne czy nadzór właścicielski nad spółkami grupy kapitałowej AQUANET S.A., którą budowała. Ponad 15 lat zasiadała w radach nadzorczych spółek pełniąc w nich funkcję przewodniczącego.
Jest wpisana na Krajową Listę Audytorów, Kontrolerów Wewnętrznych i Specjalizacji Pokrewnych przy Polskim Instytucie Kontroli Wewnętrznej. Jako entuzjastka systemów compliance propaguje idee whistleblowingu i kultury speak-up oraz sukcesywnie wdraża je w swojej firmie.
Compliance & Internal Audit Manager w AQUANET S.A.
Katarzyna Zalewska
Na co dzień zajmuje się udzielaniem wsparcia prawnego przedsiębiorstwom oraz klientom indywidualnym.
Prowadzi blog prawowgabinecielekarskim.pl, w którym wyjaśnia zawiłości prawne związane z prowadzeniem małych i dużych gabinetów lekarskich. Mecenas Zalewska pomaga także przedsiębiorstwom wprowadzić założenia dyrektywy o ochronie sygnalistów w ich organizacjach, m.in. przygotowuje dokumentację w tym zakresie oraz szkoli pracowników.
Kancelaria Adwokacka Adwokat Katarzyna Zalewska
Anna Łuc-Seweryn
Absolwentka prawa na Krakowskiej Akademii im. A. Frycza-Modrzewskiego. Ukończyła aplikację radcowską i została wpisana na listę radców prawnych prowadzoną przez Radę Okręgowej Izby Radców Prawnych w Krakowie (nr wpisu KR-4004).
Posiada wieloletnie doświadczenie w obsłudze podmiotów gospodarczych, w tym także firm audytorskich, kancelarii biegłych rewidentów, doradców podatkowych, firm księgowych, towarzystwa funduszy inwestycyjnych, zdobyte w renomowanych krakowskich kancelariach radców prawnych i adwokatów.
Posiada również doświadczenie zdobyte na stanowisku analityka do spraw przeciwdziałania praniu pieniędzy zdobyte w jednym z większych międzynarodowych banków inwestycyjnych.
Od kilku lat jest członkiem komitetu programowego w ramach Kongresu Prawa Medycznego (https://prawomedyczne.edu.pl/).
Od grudnia 2021 roku współpracuje z Wydawnictwem Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. jako autor odpowiedzi na pytania z zakresu ochrony danych osobowych, ochrony sygnalistów, oraz w zakresie przepisów o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, a także prawa medycznego.
Jest współautorem artykułów do kwartalnika Menedżer Zdrowia, między innymi na temat ochrony Sygnalistów.
Posiada certyfikaty Approved Compliance Officer oraz Approved AML Compliance Officer wydane przez Instytut Compliance Sp. z o.o.
Oprócz zagadnień związanych z wdrażaniem rozwiązań dotyczących ochrony sygnalistów zajmuje się tematyką przeciwdziałania praniu pieniędzy, ochrony danych osobowych oraz ogólnie pojętym doradztwem prawnym dla przedsiębiorców, w tym również zastępstwem procesowym w przypadku sporów sądowych.
Od 2020 r. jest członkiem Stowarzyszenia Praktyków Ochrony Danych (SPOD).
Radca prawny, Kancelaria Radców Prawnych Łuc-Seweryn, Olender s.c.
Magdalena Olender
Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie na kierunku Handel zagraniczny oraz prawa na Krakowskiej Akademii im. A. Frycza-Modrzewskiego. Ukończyła aplikację radcowską i została wpisana na listę radców prawnych prowadzoną przez Radę Okręgowej Izby Radców Prawnych w Krakowie (nr wpisu KR-4254).
Posiada wieloletnie doświadczenie w organizacji i prowadzeniu szkoleń dla biznesu. Od 2012 roku zajmuje się tematyką ochrony danych osobowych i prywatności.
Organizowała i prowadziła szkolenia z zakresu ochrony danych osobowych między innymi dla podmiotów medycznych, podmiotów biotechnologicznych, instytucji publicznych oraz wojska.
Przez kilka lat pełniła rolę Administratora Bezpieczeństwa Informacji a potem Inspektora Ochrony Danych w spółce BP Europa SE Oddział w Polsce.
Obecnie pełni obowiązki Inspektora Ochrony Danych w spółce Wodociągi Miasta Krakowa S.A.Od 2013 roku jest również członkiem rzeczywistym Stowarzyszenia Inspektorów Ochrony Danych (SABI).
Od grudnia 2021 roku współpracuje z Wydawnictwem Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. jako autor odpowiedzi na pytania z zakresu ochrony danych osobowych, ochrony sygnalistów, oraz w zakresie przepisów o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, a także prawa medycznego.
Jest współautorem artykułów do kwartalnika Menedżer Zdrowia, między innymi na temat ochrony Sygnalistów.
W jej obszarze zainteresowań są również przepisy o przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.
Posiada certyfikat Approved Compliance Officer wydany przez Instytut Compliance Sp. z o.o.
Radca prawny, Kancelaria Radców Prawnych Łuc-Seweryn, Olender s.c.
Katarzyna Abramowicz
Radczyni prawna, była przedstawicielka KIRP w Brukseli. Od ponad 20 lat wraz z ojcem Zbigniewem tworzy rozwiązania technologiczne, które ułatwiają życie milionom Polaków (Przelewy24, Bilety24, Specfile, Specprawnik, Sygnanet).Prelegentka największych konferencji o tematyce legaltech i cybersecurity w Polsce, mentorka Women in Law oraz Global Legal Hackathon, laureatka 50 najbardziej kreatywnych w biznesie, nominowana do nagrody European Women of Legal Tech 2020 oraz wykładowczyni SWPS na studiach podyplomowych „Legaltech i innowacje w branży prawniczej”.
Radca prawny, CEO Specfile.pl, CEO Sygnanet.pl
Katarzyna Wróblewicz
Pełnomocniczka Zarządu Pracodawców Pomorza ds. Etyki. Wcześniej wieloletnia pełnomocniczka ds. etyki w dużej korporacji branży energetycznej. Obecnie oprócz prowadzenia szkoleń i doradztwa w zakresie programów etycznych, poszanowania godności w miejscu pracy czy też ochrony sygnalistów, pełni funkcje rzeczniczki ds. etyki, pracuje w komisjach antymobbingowych oraz uczestniczy w postepowaniach wyjaśniających z tytułu zgłoszeń naruszeń jako niezależny ekspert.
Prezeska Polskiego Instytutu Etyki
Piotr Welenc
Partner w IT GRC Advisory Ltd., Dyrektor rozwoju rynku GRC i ESG. Pracował w NBP, ZUS, Politechnice Warszawskiej. Wykonywał audyty dla Europejskiego Banku Centralnego. Ekspert w zakresie analizy procesowej, corporate governance, IT i OT compliance, blockchain. Członek Rady Nadzorczej GIZMI S.A. Doktorant IBSPAN. Wykładowca na szkoleniach ACO i ACE, wykładał w ponad 18 uczelniach w Polsce. Członek Komisji ds. compliance w Polsko-Niemieckiej Izbie Przemysłowo-Handlowej i Rady Naukowej czasopisma „Compliance” Instytutu Compliance przy Uniwersytecie Viadrina, Frankfurt/O. Autor ponad 30 publikacji dot. zagadnień audytu IT, ryzyka, governance.
MBA, CISA, CICA, CGEIT, CRISC, CRMA, CDPSE, ACO, IRCA ISO22301 LA, IRCA ISO27001 LA, ISO20000 LA, QAVal.
Partner BW ADVISORY Sp. z o.o.
Hubert Sommerrey
Radca prawny, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Poznaniu, Partner Zarządzający w Sommerrey & Partners Kancelaria Radców Prawnych Sp. k., odpowiedzialny za wyznaczanie kierunków rozwoju Kancelarii. Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu Kancelarią. Swoje doświadczenie zawodowe budował także pracując na rzecz instytucji finansowych oraz zasiadając w radach nadzorczych spółek akcyjnych. Dzięki połączeniu umiejętności z dziedziny obsługi prawnej klientów korporacyjnych, praktycznej wiedzy z zakresu zarządzania oraz znajomości nowych technologii, wspiera przedsiębiorców we wdrażaniu niezbędnych procedur i narzędzi umożliwiających ocenę ryzyka prowadzonej działalności i podejmowanie odpowiednich decyzji biznesowych. Certyfikowany Compliance Officer I Stopnia.
Radca prawny, Partner Zarządzający w Sommerrey & Partner
Mateusz Grosicki
Certyfikowany Inspektor Ochrony Danych, audytor, specjalista z zakresu wdrożeń i audytów procedur dot. RODO, AML/CFT oraz wdrażania polityk z zakresu prawa pracy i tworzenia korporacyjnych kodeksów etyki i zapobieganiu korupcji. W ramach swojej praktyki zajmuje się prawem karnym i prawem karnym gospodarczym (tzw. white collar crimes). Aktywnie bierze udział jako ekspert w pracach komisji sejmowych w toku prowadzonych prac legislacyjnych. Prelegent na konferencjach branżowych Welconomy Forum in Toruń, Invest Cuffs, Artyści przeciw nienawiści, aktywnie działa w Fundacji Stop Hejterom!. Za swoją działalność nominowany w konkursie RISING STARS Prawnicy liderzy jutra 2021.
Adwokat, wspólnik – Kancelaria Graś i Wspólnicy
Paweł Kaczmarek
Inspektor Ochrony Danych i członek stowarzyszenia IOD - SABI, specjalista z zakresu wdrożeń i audytów procedur dot. ochrony danych osobowych oraz sygnalistów, posiada certyfikat ISO 37002 – system zarządzania sygnalistami. Audytor wewnętrzny systemów zarządzania bezpieczeństwem informacji ISO/IEC 27001:2017. Ponadto zajmuje się prawem karnym, w tym prawem karnym gospodarczym oraz ochroną dóbr osobistych.
Aplikant adwokacki – Kancelaria Graś i Wspólnicy
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2020 - SpecFile Project Sp. z o.o.